Choroby i objawy – diagnoza – leczenie – przebieg

25 Sposoby na większą aktywność

Nowoczesny styl życia jest daleki od aktywnego. Wielu z nas spędza godziny siedząc, praktycznie bez ruchu, albo pracując, oglądając telewizję, albo surfując po sieci. Ten nieaktywny tryb życia może mieć pewne niepożądane skutki, takie jak przyrost wagi, zwiększone zmęczenie i różne problemy zdrowotne. Z mojego doświadczenia wynika, że ludzie aktywni są nie tylko zdrowsi, ale i szczęśliwsi. Dlatego stworzyłem listę 25 sposobów na to, aby być bardziej aktywnym:

  • Idź tańczyć. Twój współmałżonek prawdopodobnie będzie cię za to uwielbiał.
  • Kosić trawnik i uprawiać ogród – Połączysz się z naturą i zaoszczędzisz trochę pieniędzy na kosztach ogrodniczych.
  • Pozbądź się 10% swoich rzeczy – Przekonasz się, że masz rzeczy, które myślałeś, że już wyrzuciłeś.
  • Zabierz psa – Zabieranie go na spacer 3-4 razy dziennie to świetny sposób na aktywność.
  • Uprawiaj sport ze swoimi dziećmi – Jeśli nie masz dzieci, możesz bawić się z siostrzenicami i siostrzenicami lub psem, którego masz od 4. kroku.
  • Idźcie do muzeum przynajmniej raz w tygodniu – Spacer po wystawie to świetna rozrywka, która wzbogaci waszą duszę.
  • Pomaluj swój dom – Wiesz, że robiłeś wymówki, dlaczego teraz nie jest na to dobry czas.
  • Załóżcie z przyjaciółmi drużynę softballową – Może to być również koszykówka, piłka nożna, lub jakikolwiek inny sport, który lubicie.
  • Wolontariat – Niezależnie od tego, czy chodzi o rozdawanie żywności potrzebującym, pomoc osobom starszym, czy też o udział w zbiórce pieniędzy na szczytny cel w Twojej społeczności, zrobisz coś dobrego dla świata i dla siebie.
  • Przebudowa salonu – Przenieś wszystkie meble i zobacz, jak wyglądają. Może nadszedł czas na zmianę, ale po prostu jeszcze tego nie wiesz.
  • Idź na spacer każdego wieczoru – Nawet jeśli to tylko na 20 minut po pracy.
  • Wejdź po schodach zamiast po windzie – Wspinanie się po schodach to właściwie świetny trening.
  • Nigdy nie zamawiaj wyjścia podczas przerwy na lunch – Spacer do restauracji to świetny sposób na rozprostowanie nóg po wielogodzinnym siedzeniu przy biurku.
  • Sprzątaj swój pokój – Nie, nie jestem twoją matką. Chodzi mi tylko o to, że sprzątanie to sposób na aktywność.
  • Zrób trochę prasowania – To ważna umiejętność i możesz nawet zaoszczędzić trochę pieniędzy, robiąc to samemu.
  • Dołącz do amatorskiego klubu dramatycznego – Próby do spektaklu to świetny sposób na budowanie pewności siebie i na pewno lepszy niż spędzanie większej ilości czasu na krześle.
  • Załóż mały zespół ligowy – Trenowanie dzieci może być bardzo satysfakcjonującym doświadczeniem, a przy okazji będziesz mógł uprawiać niektóre sporty.
  • Wyjazd na łono natury – Wspinaj się na górę, wiosłuj w pobliskiej rzece lub wybierz się na kemping.
  • Masaż współmałżonka – Jest to jeden z najlepszych sposobów na pracę z rękami.
  • Pieczenie chleba – Ale nie używaj maszyny do pieczenia chleba. Sama popracuj nad ciastem. Ja piekę chleb od lat. Chleb, który sobie robisz, będzie smakował lepiej niż jakikolwiek inny, który jadłaś.
  • Pomóż przyjacielowi się ruszyć – Nie tylko zrobisz przysługę, której twój przyjaciel nigdy nie zapomni, ale również będziesz pracował wszystkimi swoimi mięśniami, podnosząc rzeczy i układając je ponownie.
  • Przejedź się rowerem do pracy – Jeśli jest za daleko, jedź do supermarketu lub domu przyjaciela albo po prostu dwa razy po parku.
  • Idź na basen – Nawet jeśli jesteś bardziej leżakiem niż pływakiem, na pewno spędzisz trochę czasu w wodzie.
  • Rozciąganie się każdego dnia – Rozciąganie pomaga zapobiegać skurczom mięśni, może łagodzić ból pleców i zmniejszać stres.
  • Wybierz hobby, które pozwala Ci pracować rękoma – obróbka drewna, malowanie, pszczelarstwo, itp.