Arthrolon – choroby stawów – 2020 – opinie, cena, jak działa, apteka

Bóle stawów dotykają coraz więcej osób. Jak sobie z nimi radzić ? Jak im zapobiegać?

Istnieje kilka rzeczy do zrobienia w celu zmniejszania bólu stawów, czy to z powodu urazu lub po prostu spowodowane zapaleniem .

Wskazówki zapobiegające bólom stawów

  • Pamiętaj, aby mieć czas na odpoczynek. Nadmierny odpoczynek może osłabić mięśnie i pogłębić ból stawów. Znajdź bezpieczny program ćwiczeń dla swoich kolan i wykonuj go konsekwentnie. Jeśli nie jesteś pewien, jakie ruchy są bezpieczne lub ile możesz zrobić, porozmawiaj ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą.
  • Ćwiczenie. Ćwiczenia kardiologiczne wzmacniają mięśnie, które podtrzymują kolano i zwiększają elastyczność. Szczególnie przydatny może być również trening siłowy i rozciąganie. W przypadku kardio, niektóre dobre zajęcia obejmują spacery, pływanie, aerobik wodny, rowery treningowe i maszyny eliptyczne. Tai Chi może również pomóc zmniejszyć sztywność i poprawić równowagę.
  • Nie ryzykuj upadku. Bolesne lub niestabilne kolano może sprawić, że upadek będzie bardziej prawdopodobny, co może spowodować jeszcze większe szkody. Zmniejsz ryzyko upadku, upewniając się, że Twój dom jest dobrze oświetlony, używając poręczy na schodach i używając solidnej drabiny lub stołka, jeśli potrzebujesz dotrzeć do czegoś z wysokiej półki.
  • Nie przeoczaj swojej wagi. Jeśli masz nadwagę, utrata wagi zmniejsza obciążenie kolana. Nie jest ściśle konieczne osiągnięcie “idealnej” wagi. Małe zmiany mogą zrobić całą różnicę.
  • Nie krępuj się używać pomocy w chodzeniu. Kula lub laska może odciążyć kolano. Szyny na kolana i aparat na kolana mogą również pomóc w utrzymaniu stabilności.
  • Nie pozwól, żeby twoje buty pogorszyły sprawę. Wyściełane wkładki mogą zmniejszyć nacisk na kolana. W przypadku artrozy kolana lekarze często zalecają stosowanie specjalnych wkładek do butów. Aby znaleźć odpowiednią wkładkę, należy porozmawiać z lekarzem lub fizjoterapeutą.
  • Graj z temperaturą. Przez pierwsze 48-72 godziny po urazie kolana należy stosować zimny okład w celu złagodzenia obrzęku i złagodzenia bólu. Plastikowa torba z lodem lub mrożonym groszkiem dobrze działa. Mam częste i przewlekłe bóle, ale lepiej byłoby trzymać kolano ciepłe przez 15-20 minut trzy lub cztery razy dziennie. Owiń obolałe kolano w ciepły kompres lub spróbuj ogrzać je gorącą kąpielą prysznicową. Idealnym rozwiązaniem byłoby założenie opaski na kolano lub opaski termicznej, która może oddziaływać bezpośrednio na problematyczne miejsce bez konieczności robienia czegokolwiek innego.