Jakie są zalety oraz korzyści zdrowotne odżywek białkowych?

bialko-zalety-kiedy-stosowac

Odżywka białkowa jest popularnym suplementem diety. Białko jest niezbędnym makroelementem, który pomaga budować mięśnie, naprawiać tkanki i tworzyć enzymy i hormony. Używanie proszku białkowego może również pomóc w utracie wagi i pomóc ludziom w napięciu ich mięśni. Istnieje wiele różnych rodzajów odżywek białkowych, w tym proszków mlecznych i roślinnych.

W tym artykule omawiamy niektóre korzyści zdrowotne płynące ze sproszkowanego białka oraz różne rodzaje dostępnych białek.

Korzyści zdrowotne płynące z zastosowania białka w proszku

Białko jest jednym z elementów składowych kości, mięśni i skóry. Ciało potrzebuje go do produkcji hormonów, enzymów i innych chemikaliów. Możliwe korzyści zdrowotne płynące z zastosowania proszków białkowych obejmują następujące elementy:

  • Zarządzanie wagą

Jedzenie bogatej w białko żywności i przyjmowanie suplementów może pomóc ludziom czuć się pełniej przez dłuższy czas. Pełne uczucie powoduje, że porcje są mniejsze i rzadziej podjadane, co może pomóc osobie utrzymać zdrową wagę lub w razie potrzeby schudnąć. W przeglądzie z 2017 r. stwierdzono, że uzupełnienie białek serwatkowych może zmniejszyć masę ciała i całkowitą masę tłuszczu u osób z nadwagą lub otyłych. Może również obniżać ciśnienie krwi, obniżać poziom cholesterolu całkowitego i innych czynników ryzyka chorób układu krążenia.

  • Wzrost mięśni
bialko-wzrost-miesni-zalety

Białko jest niezbędne dla wzrostu mięśni. Wielu sportowców i entuzjastów siłowni spożywa koktajle białkowe, ponieważ wierzą, że te napoje pomogą im nabrać masy mięśniowej po treningu siłowym. Analiza 49 badań z 2018 r. wspiera wykorzystanie do tego celu suplementacji białkowej. Badania sugerują, że suplementy białkowe, a zwłaszcza odżywka białkowa znacząco poprawiają wielkość i siłę mięśni u zdrowych osób dorosłych wykonujących ćwiczenia siłowe, takie jak podnoszenie ciężarów. Suplementacja białkiem była równie skuteczna u mężczyzn i kobiet. Skuteczność może się jednak zmniejszać wraz z wiekiem, ponieważ starsi dorośli mają większe zapotrzebowanie na białko niż osoby młodsze. Naukowcy zauważyli również, że po przekroczeniu 1,6 grama (g) białka na kilogram (kg) masy ciała (lub 0,73 g na funt (funt) masy ciała), uczestnicy nie doświadczyli żadnych dodatkowych korzyści.

  • Rekowalenscencja po wysiłku fizycznym

Białko nie tylko przyczynia się do wzrostu mięśni, ale również może pomóc w naprawie uszkodzonych mięśni i tkanek. W rezultacie sportowcy mogą używać białek w proszku, aby przyspieszyć powrót do zdrowia po wysiłku fizycznym. Wiele badań donosi, że przyjmowanie suplementów białkowych po wysiłku fizycznym może wspomóc regenerację poprzez zmniejszenie uszkodzeń mięśni i poprawę wydolności i syntezy białek mięśniowych.

  • Szybki posiłek
bialko-w-proszku-szybki-posilek-zalety

Zalecane dzienne spożycie białka dla osób w wieku 19 lat i powyżej wynosi 46 g dla kobiet i 56 g dla mężczyzn. Ludzie, którzy uważają za trudne do spełnienia tych kwot, ewentualnie w tym niektórych wegan i wegetarian, mogą znaleźć, że odżywka w proszku oferuje łatwe rozwiązanie problemu. Sportowcy, osoby podnoszące wagę ciała, osoby starsze, osoby starsze i osoby cierpiące na przewlekłą chorobę mogą być zmuszone do przekroczenia ogólnych zaleceń dotyczących spożycia białka. Badania wykazują, że sportowcy o intensywnym trybie treningowym mogą odnieść korzyści z około dwukrotnego zalecanego dziennego spożycia białka w ilości od 1,4 do 2,0 g na kg masy ciała. Jest to równowartość 111-15

Rodzaje białek w proszku

Istnieje kilka różnych rodzajów białek w proszku. Serwatka jest najpopularniejszym suplementem białkowym i tym, na którym naukowcy zazwyczaj się skupiają, ale nie jest to jedyny suplement. Powszechnie spotykane rodzaje białek w proszku obejmują:

Whey: To rozpuszczalne w wodzie białko mleka jest popularne wśród sportowców. Jest to kompletne białko, co oznacza, że zawiera wszystkie aminokwasy, których organizm ludzki potrzebuje z pożywienia. Ciało szybko i łatwo wchłania białko serwatki.

Casein: Ten rodzaj białka jest bogaty w glutaminę, aminokwas, który może przyspieszyć regenerację mięśni po wysiłku fizycznym. Kazeina pochodzi z nabiału, przez co nie nadaje się dla wegan i osób z alergią na mleko. Ciało trawi to białko wolniej, więc najlepiej jest przyjmować je w nocy.

Sojowe: Białko sojowe jest doskonałą alternatywą dla serwatki lub kazeiny dla osób, które nie spożywają mleka. Zawiera również wszystkie niezbędne aminokwasy.

Groch: Wiele roślinnych proszków białkowych zawiera białko grochu, które jest wysokiej jakości alternatywą dla białek sojowych i mlecznych. Białko grochu jest dobrym źródłem aminokwasu argininy.

Konopie: Nasiona konopi to kompletne białka, które zawierają również niezbędne kwasy tłuszczowe. Dzięki temu konopie są doskonałym wyborem dla wegan, alergików na nabiał i soję.

Różnice w odżywkach białkowych

Koktajle białkowe różnią się ceną i jakością. Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration – FDA) nie reguluje rynku proszków białkowych. Według badania z 2018 r. wiele najlepiej sprzedających się białek w proszku zawiera metale ciężkie, takie jak ołów, kadm i arsen. Dlatego ludzie powinni zawsze postępować ostrożnie przy zakupie proszków białkowych i wybierać produkt od renomowanego dostawcy.

Piętnaście głównych źródeł białka pochodzenia roślinnego Ludzie, którzy jedzą dietę wegetariańską lub wegańską lub rozważają przyjęcie jednego może być zaniepokojony o uzyskanie wystarczającej ilości białka z ich żywności. Tutaj dowiesz się o najlepszych źródłach białka pochodzenia roślinnego.

Dobrym przykładem jest :

Seria produktów marki Nutrigo Lab została stworzona z myślą o osobach aktywnych. To najwyższej klasy suplementy diety, dzięki którym można osiągnąć maksymalne efekty i lepszą regenerację po treningu.

nutrigolab-suplement-kulturystyka

W jego skład wchodzą aż 4 produkty Nutrigo Lab:

  • Mass – suplement diety pomagający budować masę mięśniową.
  • Regeneration – suplement diety wspomagający regenerację po treningu.
  • Burner – reduktor tkanki tłuszczowej z opatentowanym kompleksem SINETROL® Xpur.
  • Strength – suplement diety zwiększający pompę mięśniową oraz wydolność w trakcie ćwiczeń.

Jak stosować odżywkę białkową?

Składnik do produkcji koktajlu białkowego Ludzie mogą dodawać białko w proszku do owocowego smoothie. Przed użyciem proszków białkowych, ludzie powinni obliczyć swoje potrzeby żywieniowe. Ci, którzy nie otrzymują wystarczającej ilości białka z diety, mogą rozważyć uzupełnienie go proszkami białkowymi. Jednak najlepiej jest unikać spożywania zbyt dużej ilości białka. Niektóre proszki zawierają do 80 g na porcję, co jest zbyt dużą ilością dla większości ludzi. Jak widać odżywka białkowa to świetny sposób na zwiększenie białka w diecie.

Przegląd w 2013 r. wykazał, że długotrwałe nadmierne spożycie białka może uszkodzić nerki i wątrobę oraz wpłynąć na równowagę kostno-wapniową organizmu. Nadmiernie wysoki poziom białka w diecie może również skutkować zmniejszonym spożyciem innych pożytecznych produktów spożywczych, takich jak bogate w błonnik owoce, warzywa i rośliny strączkowe, których organizm używa do karmienia i podtrzymywania bakterii jelitowych. Odżwka bia

Kiedy spożywać odżywkę białkową?

Optymalny czas uzupełniania białka jest niejasny. Wiele osób sugeruje przyjmowanie go po treningach, ale wyniki badań są niejednoznaczne z powodu badań dających sprzeczne wyniki. Na przykład badanie z 2018 r. wykazało, że przyjmowanie suplementów białkowych z posiłkami jest bardziej skuteczne w zarządzaniu wagą i zmniejszaniu masy tłuszczu niż przyjmowanie ich między posiłkami. Natomiast w badaniu z 2014 r. stwierdzono, że dawka 30 g białka po wysiłku fizycznym poprawia syntezę białka u osób stosujących dietę o obniżonej kaloryczności. Ludzie mogą mieszać aromatyzowany proszek białkowy z wodą zgodnie z instrukcjami na opakowaniu. Alternatywnie, wiele osób miesza białko w proszku do mleka lub owoców i warzywnych koktajli.

Odżywka białkowa -szybki posiłek na wynos

Sportowcy uznają, że przyjmowanie białek w proszku jest korzystne po ćwiczeniach.

bialko-na-wynos-zalety

Proszki białkowe mogą być korzystnym uzupełnieniem dla wielu osób, zwłaszcza dla sportowców, osób starszych, wegetarian i wegan. Są one wygodnym źródłem kompletnego białka. Czasami zawierają one również inne składniki odżywcze. Jednak nie każdy potrzebuje dodatkowego białka. Ludzie, którzy jedzą dietę, która jest bogata w mięso, ryby, nabiał i jajka i nie robią intensywnego treningu siłowego, prawdopodobnie nie będą potrzebować suplementów białkowych.

Odżywka białkowa dla kobiet o smaku czekoladowym!


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/memfiswp/domains/netlekarz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:47 Stack trace: #0 /home/memfiswp/domains/netlekarz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(651): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/memfiswp/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/memfiswp/domains/netlekarz.pl/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 47