NEKK powiększa portfolio klientów farmaceutycznych

NEKK powiększa portfolio klientów dla których realizuje programy edukacyjne i konkursy z zakresu marketingu farmaceutycznego. Agencja NEKK wygrała przetarg na obsługę konkursów kierowanych do farmaceutów i aptek w całej Polsce. Akcje zaplanowane są cyklicznie i będą trwać do końca 2022 roku. Również w ostatnim miesiącu NEKK wygrał dwa przetargi na obsługę programów edukacyjnych skierowanych do lekarzy, dla czołowych producentów farmaceutycznych. Kontrakty obowiązują do końca 2022 roku. NEKK specjalizuje się w projektowaniu i realizacji medycznych programów edukacyjnych od ponad dziesięciu lat.

Pharmaceutical sales representative and mature woman physician having a discussion in hospital hallway. General practitioner discussing patient case status with his medical staff using digital tablet. Pharmaceutical representative showing medical report on digital tablet to mature doctor.

NEKK dla aptek i farmaceutów

Konkursy dla aptek i farmaceutów połączone z testami wiedzy o produktach to jedno z podstawowych narzędzi budowania relacji na linii firma farmaceutyczna – apteka. Ich celem jest edukacja personelu medycznego w zakresie wiedzy produktowej oraz wzmacnianie wolumenów sprzedaży. To także ważne narzędzie budowania relacji pomiędzy przedstawicielami medycznymi, a farmaceutami.

„Rocznie organizujemy nawet do kilkudziesięciu tego typu akcji. Jako organizator bierzemy na siebie pełną odpowiedzialność za przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej, opracowanie regulaminów i materiałów konkursowych, obsługę bazy uczestników, obsługę infolinii, weryfikację raportów i warunków uczestnictwa, oraz wydanie nagród. Najważniejszym benefitem dla naszych klientów jest budowa trwałych relacji przedstawicieli medycznych z farmaceutami” – mówi Patrycja Napierała, Starszy Specjalista w Dziale Programów i Akcji Konkursowych NEKK.

Programy edukacyjne dla lekarzy

Programy edukacyjne to jedno z najskuteczniejszych narzędzi dotarcia do medycznych grup zawodowych. Programy edukacyjne kierowane do lekarzy osiągają podobne efekty jak wizyta przedstawiciela handlowego, jednocześnie znacznie mniej obciążając budżet producenta.  Z kolei programy kierowane do farmaceutów mają bezpośredni i wymierny wpływ na sellout w aptece.

„Obecnie realizujemy takie programy obejmujące wszystkie rodzaje odbiorców, jeśli chodzi o medyczne grupy zawodowe. Są to działania skierowane do aptek i farmaceutów wykorzystujące nowoczesne narzędzia edukacyjne połączone z elementami odsprzedażowymi. Na bazie dotychczasowych projektów przygotowaliśmy kompletną infrastrukturę, by być gotowym zarówno do obsługi on i offline. Liczba obsługiwanych farmaceutów rok do roku wzrasta, dlatego na bieżąco aktualizujemy nasze rozwiązania pod kątem technologicznym i prawnym. W tym momencie naszą obsługą objętych jest ponad 30 tys. pracowników aptek. Dzięki stałemu dialogowi, który prowadzimy z farmaceutami np. poprzez infolinię oraz badania opinii, mamy bieżące informacje na temat potrzeb i oczekiwań uczestników naszych akcji, a więc jesteśmy w stanie reagować natychmiast i dostosowywać nasze rozwiązania. Prowadzimy ponadto programy badawczo-edukacyjne skierowane do lekarzy wybranych specjalizacji. Nie ukrywam, że ten wycinek rynku dość mocno wzrasta w obecnym czasie. Wiele firm –  producentów farmaceutycznych inwestuje w rozwiązania edukacyjne, tworząc własne platformy lub korzystając z gotowych narzędzi. My takie posiadamy – mówi Małgorzata Piotrowicz, Kierownik Działu Programów i Akcji Konkursowych NEKK.

Edukacja pacjentów ma kluczowe znaczenie w skutecznej terapii pacjentów. Niestety często lekarzom brakuje na nią czasu. Udział w programach edukacyjnych pozwala w szybki i klarowny sposób przekazywać pacjentom wiedzę na temat danej jednostki chorobowej. Z kolei programy kierowane do farmaceutów mają bezpośredni i wymierny wpływ na sellout w aptece.

„Jesteśmy odpowiedzialni za pełne opracowanie materiałów i pakietów edukacyjnych, przygotowanie umów, obsługę oraz weryfikację wykonanych badań edukacyjnych, a także raportowanie. Programy edukacyjne to typowe projekty typu win-win. Zyskuje pacjent, ponieważ otrzymuje skondensowaną, rzetelną wiedzę na temat danej jednostki chorobowej. Zyskuje lekarz ponieważ otrzymuje narzędzia potrzebne do podnoszenia świadomości pacjentów. Wreszcie klient – firma farmaceutyczna otrzymuje szczegółowe wyniki badań statystycznych na temat badanej grupy pacjentów. Wyniki może wykorzystywać w rozwijaniu terapii, lepszym dostosowaniu produktów do pacjentów, czy publikacjach naukowych” – komentuje M. Piotrowicz.

O agencji NEKK

NEKK to agencja reklamowa której oferta skoncentrowana jest na szeroko rozumianym rynku ochrony zdrowia oraz marketingu farmaceutycznym. Od ponad 10 lat realizuje projekty sprzedażowe i wizerunkowe dla branży pharma. NEKK to ponad 50 doświadczonych specjalistów, którzy pod jednym dachem łączą kompetencje w kluczowych obszarach: strategia i analiza, eventy, programy edukacyjne, kreacja, produkcja dtp, copywriting, korekta, oraz obsługa klienta. Tak kompleksowy zakres kompetencji pozwala przyjąć szerszą perspektywę w myśleniu o tym, co jest możliwe w marketingu farmaceutycznym.

Klienci NEKK to zarówno duże koncerny farmaceutyczne, kliniki medyczne, czy stowarzyszenia lekarskie. W ostatnim czasie NEKK prowadził m.in. projekty dla Merck Group, Herbapol Poznań, Novascon Pharmaceuticals, Bayer, Biofarm, Bioderma, Angelini Pharma, Apotex Polska, Synoptis Pharma, czy dla Grupy NEUCA.