Silvets – odchudzanie – 2020 – opinie, cena, gdzie kupić, efekty

Czym jest dieta detoksykacyjna?

Produkty detoksykacyjne i diety są obecnie szeroko dostępne w Internecie, w sklepach z witaminami, magazynach, a nawet w niektórych siłowniach i spa. Wiele komercyjnych programów detoksykacyjnych zawiera interesujące stwierdzenia dotyczące możliwości odchudzania, poprawy energii i metabolizmu oraz osiągnięcia bardziej atrakcyjnego wyglądu.

Ale nie wszystkie diety detoksykacyjne są zdrowe. Niektóre ograniczają kalorie do poziomu niezrównoważonego, a inne całkowicie eliminują ważne grupy żywności. Ważne jest, aby przeprowadzić pewne badania przed rozważeniem, który program należy zastosować, ponieważ w większości przypadków wystarczyłoby zjedzenie określonej żywności i wsparcie detoksykacji odpowiednim produktem naturalnym.

Co jeść podczas diety?

Poniżej znajduje się wykaz żywności powszechnie uznawanej za zgodną z różnymi programami detoksykacji.

  • Owoce i warzywa: Świeże produkty są podstawą prawie każdej diety detoksykacyjnej, choć niektóre ograniczają lub całkowicie wykluczają owoce. Inni sugerują soki lub koktajle. Wskazane byłoby kupowanie ekologicznych owoców i warzyw w celu zmniejszenia narażenia na pestycydy.
  • Całe ziarna: Nie każda dieta odtruwająca pozwala na spożywanie zbóż, ale te, które to robią, generalnie zalecają spożywanie całych ziaren. Całe ziarna dostarczają błonnika i składników odżywczych, takich jak witaminy z grupy B, cynk i żelazo.
  • Fasola i rośliny strączkowe: Soczewica, ciecierzyca, fasola i inne rośliny strączkowe dostarczają białka, błonnika i innych składników odżywczych. Są one częścią niektórych, ale nie wszystkich detoksykujących programów dietetycznych.
  • Żywność bogata w probiotyki: Niektóre programy detoksykacyjne mają na celu poprawę zdrowia trawiennego i mogą wymagać spożywania żywności, w tym kefiru, miso lub jogurtu organicznego, które dostarczają “dobrych” bakterii do poprawy flory jelitowej.
  • Chude białka: W niektórych programach zdecydowanie zalecane są źródła białka, takie jak kurczak, indyk, tofu, owoce morza lub jaja.
  • Oleje zdrowe: Oleje roślinne, w tym oliwa z oliwek, olej lniany, olej migdałowy lub olej z pestek winogron dostarczają organizmowi tłuszczów wielonienasyconych lub jednonienasyconych.
  • Orzechy włoskie i nasiona: Te oparte na roślinach białka są słoną i satysfakcjonującą przekąską, którą można spożywać w niektórych programach detoksykacyjnych.
  • Woda: Nawadnianie jest kluczowym elementem większości programów detoksykacyjnych. W wielu dietach detoksykacyjnych zachęca się do picia dużej ilości wody, soków owocowych, bulionu kostnego lub suplementów.
  • Witaminy i suplementy mineralne: Ograniczenie kalorii jest powszechne w wielu planach detoksykacji. W rzeczywistości niektóre programy wymagają całkowitego postu nawet na jeden dzień lub spożycia kilkuset kalorii. Aby upewnić się, że przyjmujesz pewne składniki odżywcze, może być zalecane przyjmowanie suplementów.