Choroby i objawy – diagnoza – leczenie – przebieg

Ćwiczenia mięśni Kegla – 5 powodów, które Cię do nich przekonają!

Mięśnie Kegla, czyli mięśnie dna miednicy, pełnią w naszym organizmie bardzo istotne funkcje. Utrzymanie ich w dobrej kondycji może wyeliminować problemy z nietrzymaniem moczu i znacząco wpłynąć na poprawę jakości życia seksualnego. Wyćwiczone mięśnie Kegla mają również niebagatelne znaczenie w czasie naturalnego porodu. Sprawdźmy więc, gdzie są mięśnie Kegla i jakie dokładnie funkcje pełnią w naszym organizmie.

Mięśnie Kegla – gdzie są i do czego służą?

Zastanawiacie się, gdzie są mięśnie Kegla? Mięśnie te rozciągają się na podobieństwo hamaku między kością łonową i guziczną. Podstawowym zadaniem tej grupy mięśni jest podtrzymywanie narządów wewnętrznych, znajdujących się w dolnej części jamy brzusznej. W przypadku kobiet są to między innymi macica, pęcherz, odbytnica i cewka moczowa. Mięśnie te najłatwiej zlokalizować w czasie oddawania moczu. Jest to grupa mięśni odpowiedzialna za wstrzymanie strumienia. Warto tu od razu wspomnieć, że nie można ćwiczyć mięśni Kegla w trakcie oddawania moczu. Może to bowiem prowadzić do infekcji dróg moczowych.

Na osłabienie mięśni Kegla u kobiet największy wpływ ma zwykle ciąża i poród naturalny. Dlatego o kondycję tej partii mięśni warto zadbać już na etapie planowania powiększenia rodziny. Ćwiczenia mięśni Kegla są często zalecane również w trakcie ciąży i po porodzie, choć w tym przypadku decyzję o ich zasadności powinien podjąć lekarz prowadzący ciążę. 

Mięśnie Kegla u mężczyzn

Mięśnie Kegla kojarzą nam się najczęściej z kobiecymi problemami, jednak ta sama grupa mięśni dna miednicy znajduje się w organizmie mężczyzny i pełni tam zbliżoną funkcję. Ćwiczenie mięśni Kegla u mężczyzn również może przynieść wiele pozytywnych rezultatów. Panowie, którzy zadbają o kondycję mięśni Kegla, mogą liczyć na silniejszą erekcję, lepszą kontrolę wytrysku, dużo bardziej intensywne orgazmy oraz brak problemów związanych z oddawaniem moczu. Ćwiczenia mięśni Kegla u mężczyzn są szczególnie polecane w przypadku pracy siedzącej, która może je znacząco osłabić. 

Co daje trening mięśni Kegla?

Zadania wykonywane przez mięśnie dna miednicy mają spore znaczenie dla naszego codziennego komfortu i jakości życia. W przypadku kobiet regularne ćwiczenie mięśni Kegla może wyeliminować wiele problemów. Najważniejsze korzyści wynikające z utrzymania mięśni Kegla w dobrej kondycji to:

  • Zmniejszone ryzyko występowania problemów z nietrzymaniem moczu.
  • Lepsze podtrzymanie płodu w trakcie ciąży oraz dużo szybszy powrót do formy po porodzie siłami natury.
  • Większa satysfakcja z pożycia intymnego  – o wiele silniejsze odczuwanie orgazmów.
  • Łatwiejszy poród naturalny i zmniejszone ryzyko pęknięcia krocza w czasie porodu.
  • Znacznie mniejsze ryzyko wypadania macicy i pęcherza, szczególnie w przypadku kobiet po porodzie.

Przyrządy do ćwiczenia mięśni Kegla

Ćwiczenia na mięśnie Kegla możemy wykonywać samodzielnie bez dodatkowych przyrządów. Zestaw takich prostych ćwiczeń opracował już w latach 40 XX wieku amerykański lekarz dr Arnold Kegel. Zastanawiacie się, jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Ćwiczenia te polegają głównie na napinaniu i rozluźnianiu mięśni w powtarzalnych sekwencjach. Najprostsze ćwiczenie na mięśnie Kegla to napięcie ich na 5 sekund, rozluźnienie i odpoczynek. Czynność tę powtarzamy 5 razy w 3 seriach. Dużą pomocą w treningach są przyrządy do ćwiczenia mięśni Kegla. Najpopularniejsze i najbardziej efektywne są kulki do ćwiczeń mięśni Kegla, czyli tak zwane kulki gejszy. Obecnie sex shopy i drogerie erotyczne oferują różne rodzaje tego takich gadżetów jak kulki gejszy progresywne, biofeedbackowe czy też kulki dla początkujących. Rodzaj kulek do ćwiczeń powinien być dopasowany do kondycji naszych mięśni. Jeśli szukacie fachowej porady w temacie doboru odpowiedniego rodzaju kulek gejszy, możecie odwiedzić stronę https://n69.pl/

Niezależnie od tego czy ćwiczenia mięśni Kegla wykonujemy samodzielnie, czy z pomocą specjalnych przyrządów, warto pamiętać o regularnych treningach. Tym bardziej, że samodzielnie ćwiczenia można wykonywać prawie wszędzie, często w trakcie codziennych czynności i zajmą nam one nie więcej niż kilka minut.