10 sposobów na zwiększenie libido

libido-jak-zwiekszyc-porady

Libido, czyli popęd seksualny, naturalnie różni się w zależności od osoby. Posiadanie niskiego popędu płciowego niekoniecznie jest problemem, ale jeśli osoba chce zwiększyć swoje libido, może spróbować szeregu skutecznych metod naturalnych. Lęk, trudności w związku, problemy zdrowotne i wiek mogą mieć wpływ na libido. Chociaż niskie libido nie jest zazwyczaj problematyczne, może mieć wpływ na relacje międzyludzkie i poczucie własnej wartości.

W tym artykule prezentujemy kilka najlepszych sposobów, w jaki mężczyźni i kobiety mogą zwiększyć swoje libido przy użyciu naturalnych metod.

Naturalne sposoby na pobudzenie libido

Zarówno mężczyźni, jak i kobiety mogą zwiększyć swoje libido przy użyciu następujących metod:

1. Zarządzaj niepokojem

libido-para-spacer

Regularne ćwiczenia i otwarta komunikacja mogą pomóc w zapobieganiu lękom wpływającym na libido. Wysoki poziom lęku jest powszechną barierą w funkcjonowaniu seksualnym i libido zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Może to być lęk spowodowany stresem życiowym lub specyficznym lękiem związanym z płcią. Ludzie z intensywnym harmonogramem pracy, obowiązki opiekuńcze lub inne stresy życiowe mogą czuć się zmęczeni i, w rezultacie, mają niskie pożądanie seksualne. Lęk i stres mogą również utrudnić komuś uzyskanie lub utrzymanie erekcji, która może odłożyć osobę uprawiającą seks. W 2017 r. przegląd zaburzeń erekcji u młodych mężczyzn zasugerował, że depresja i niepokój mogą skutkować zmniejszeniem libido i zwiększoną dysfunkcją seksualną. Istnieje wiele rzeczy, które ludzie mogą zrobić, aby zarządzać swoim lękiem i zwiększyć swoje zdrowie psychiczne, w tym: praktykowanie dobrej higieny snu robiąc czas na ulubione hobby. regularne ćwiczenia jedzenie pożywnej diety. praca nad poprawą stosunków międzyludzkich rozmawiając z terapeutą.

2.Poprawa jakości relacji międzyludzkich

libido-poprawa-relacji-miedzyludzkich

Wiele osób doświadcza zastoju w pożądaniu seksualnym i częstotliwości w pewnych momentach związku. Może się to zdarzyć po długotrwałym przebywaniu z kimś, lub jeśli ktoś dostrzeże, że sprawy nie idą dobrze w ich intymnych związkach. Skupienie się na poprawie relacji może zwiększyć popęd płciowy każdego z partnerów. To może się wiązać z tym: data planowania noce wspólne spędzanie czasu poza sypialnią. praktykowanie otwartej komunikacji przeznaczanie czasu na czas jakości ze sobą nawzajem.

3. Skup się na grze wstępnej

libido-gra-wstepna-poprawa

Posiadanie lepszych doświadczeń seksualnych może zwiększyć pożądanie seksualne osoby, zwiększając w ten sposób jej libido. W wielu przypadkach ludzie mogą zwiększyć swoje doświadczenia seksualne, spędzając więcej czasu na dotykaniu, całowaniu, używaniu zabawek seksualnych i uprawianiu seksu oralnego. Niektórzy nazywają te działania ćwiczeniami. Dla kobiet gra wstępna może być szczególnie ważna. Według niektórych badań z 2017 roku, tylko około 18 procent kobiet ma orgazm z samego stosunku, podczas gdy 33,6 procent kobiet zgłasza, że stymulacja łechtaczki jest im niezbędna do orgazmu.

4. Uzyskać dobrą jakość snu

Dobry sen może poprawić ogólny nastrój i poziom energii, a niektóre badania łączą również jakość snu z libido. Małe badanie przeprowadzone na małą skalę w 2015 r. wśród kobiet zasugerowało, że więcej snu w nocy przed zwiększeniem ich pożądania seksualnego następnego dnia. Kobiety, które zgłaszały dłuższe średnie czasy snu, zgłaszały lepsze pobudzenie narządów płciowych niż te z krótszym czasem snu.

Poczytaj o Snoran Plus!

5.Jedz zdrowo!

libido-jedz-zdrowo-posilki

Stosowanie odżywczej diety może być korzystne dla popędu płciowego poprzez promowanie dobrego krążenia i zdrowia serca oraz poprzez usuwanie określonych produktów spożywczych, które mogą zmniejszać libido. Zespół metaboliczny i choroby układu krążenia mogą mieć wpływ na fizyczne funkcjonowanie seksualne. Również zespół policystycznych jajników może wpływać na poziom hormonów, które mogą również zaburzać libido. Jedzenie diety bogatej w warzywa, o niskiej zawartości cukru i wysokiej zawartości chudego białka może pomóc w zapobieganiu zaburzeniom wpływającym na libido.

6. Spróbuj ziołowych środków zaradczych

Trwają badania nad korzyściami płynącymi z pudru maca dla libido. Niewiele jest badań na temat tego, jak skuteczne ziołowe środki zaradcze są na poprawę funkcji seksualnej u mężczyzn i kobiet, choć niektórzy ludzie mogą uznać je za korzystne. W badaniu przeprowadzonym w ramach przeglądu w 2015 r. stwierdza się, że istnieją ograniczone, ale pojawiające się dane, zgodnie z którymi następujące środki ziołowe mogą poprawić funkcje seksualne: maka tribulus miłorząb żeń-szeń Ludzie powinni być ostrożni w stosowaniu leków ziołowych bez zgody lekarza. Niektóre leki ziołowe mogą wchodzić w interakcję z istniejącymi lekami, a Amerykańska Agencja ds. Z tego powodu ich jakość, czystość i bezpieczeństwo pozostają niejasne.

7. Regularne ćwiczenia

libido-cwiczenia-sport

Regularne ćwiczenia mogą pomóc libido na wiele sposobów. Badanie mężczyzn przechodzących terapię pozbawioną androgenów w 2015 r. , które obniża poziom testosteronu, wykazało, że regularne ćwiczenia pomogły mężczyznom radzić sobie z takimi problemami, jak problemy z wizerunkiem ciała, niski poziom libido i zmiany w związkach. W przeglądzie kobiet chorych na cukrzycę z 2010 r. przytoczono badania, które pokazują, że ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w zmniejszeniu objawów związanych z cukrzycą u kobiet. Badanie podkreśla, że wykonywanie ćwiczeń z dna miednicy może być przydatne u kobiet bez cukrzycy.

8.Utrzymanie zdrowej wagi.

Niektórzy naukowcy łączą nadwagę i otyłość z niskim popędem płciowym, wraz z innymi czynnikami związanymi ze zmniejszoną płodnością. Jest to związane z czynnikami hormonalnymi, takimi jak niskie stężenie testosteronu. Niektóre osoby z nadwagą mogą również odczuwać skutki psychologiczne, takie jak obniżenie pewności siebie w organizmie. Utrzymanie zdrowej masy ciała może poprawić popęd płciowy osoby, zarówno fizycznie, jak i psychologicznie. Jedzenie zdrowej diety i regularne ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w osiągnięciu tego celu, a także zwiększyć ogólny poziom energii danej osoby.

9. Spróbuj terapii seksualnej

Pragnienie seksualne jest złożone, zarówno pod względem psychologicznym, jak i fizycznym. Nawet wtedy, gdy osoba ma kondycję fizyczną, która wpływa na libido, takie jak cukrzyca, poprawa emocjonalnej i psychologicznej reakcji na seks może poprawić libido i funkcjonowanie seksualne. Terapia jest skuteczną strategią zwiększania niskiego libido. Indywidualne doradztwo może pomóc w zajęciu się negatywnymi poglądami na temat seksu, poczucia własnej wartości i drugorzędnych przyczyn niskiego libido, takich jak depresja i niepokój. Doradztwo w zakresie relacji może pomóc niektórym ludziom pracować poprzez czynniki wpływające na ich pożądanie seksualne. Oprócz terapii mówienia, pomocna może być również terapia uważności. Jedno z badań z 2014 r. wykazało, że tylko cztery sesje poznawczej terapii poznawczo-behawioralnej opartej na świadomości w grupie ustawiającej zwiększone pożądanie seksualne, pobudzenie seksualne i satysfakcję seksualną kobiet. Aby znaleźć odpowiedniego terapeutę w Twojej okolicy, poszukaj w katalogu AASECT.

10. Rzucenie palenia

libido-rzuc-papierosy

Palenie papierosów może mieć negatywny wpływ na układ krążenia. Dobre zdrowie serca jest ważne dla dobrego funkcjonowania seksualnego. Osoby palące papierosy mogą zauważyć, że ich poziom energii i popęd płciowy wzrasta po rzuceniu palenia.

Wzmocnienie libido u mężczyzn.

Terapia zastępcza testosteronem może poprawić libido. Libido u mężczyzn jest często związane z poziomem testosteronu, który naturalnie obniża się wraz z wiekiem mężczyzn. Terapia zastępcza testosteronem może pomóc niektórym mężczyznom. U mężczyzn z niedoborem testosteronu lub hipogonadyzmem terapia zastępcza testosteronem może prowadzić do poprawy libido, zmniejszenia depresji i poprawy funkcji erekcji, zgodnie z przeglądem w 2017 roku. Istnieje niewiele dowodów sugerujących, że niektóre pokarmy lub suplementy zwiększają poziom testosteronu i funkcje seksualne osoby. Niektóre badania sugerują, że cynk, witamina D i kwasy tłuszczowe omega-3 mogą być ważnymi składnikami diety dla testosteronu.

Wzmocnienie libido u kobiet.

Hormony związane z płcią, takie jak estrogeny i związki estrogenopodobne, mogą również wpływać na pożądanie seksualne u kobiet. Wiele kobiet doświadcza kąpieli w libido i seksualnego funkcjonowania w okresie menopauzy, kiedy poziom estrogenów spada. Estrogenowa terapia zastępcza może pomóc niektórym kobietom. Suchość pochwy jest kolejnym objawem menopauzy. Używanie smarów podczas aktywności seksualnej może zwiększyć przyjemność dla ludzi. Kobiety produkują również testosteron. Lekarze kiedyś uważali, że testosteron może mieć wpływ na popęd płciowy kobiet, ale jak dotąd badania nie wykazały silnego związku. Niektóre pigułki antykoncepcyjne mogą również zmniejszać libido. Jeśli osoba podejrzewa, że jej hormonalna antykoncepcja wpływa na jej popęd płciowy, może porozmawiać z lekarzem o zmianie rodzaju tabletek.

Kiedy zobaczyć się z lekarzem?

Jeśli osoba obawia się spadku libido, lekarz może udzielić porady i informacji o potencjalnych przyczynach i sposobach leczenia. Lekarze, którzy posiadają wiedzę na temat alternatywnych i uzupełniających środków zaradczych, mogą również pomóc osobie w wyborze naturalnych środków zaradczych.

Kiedy zobaczyć się z lekarzem?

Jeśli osoba obawia się spadku libido, lekarz może udzielić porady i informacji o potencjalnych przyczynach i sposobach leczenia. Lekarze, którzy posiadają wiedzę na temat alternatywnych i uzupełniających środków zaradczych, mogą również pomóc osobie w wyborze naturalnych środków zaradczych. Osoba może chcieć zobaczyć się z lekarzem w sprawie niskiego libido, kiedy:

  • pojawia się nagle lub bez wyjaśnienia.
  • pojawiają się dodatkowe objawy, takie jak wysokie ciśnienie krwi lub ból.
  • ma miejsce po rozpoczęciu stosowania nowego leku lub po operacji.
  • powoduje poważne problemy w związkach lub niepokój psychiczny.
  • seks jest bolesny.